Movies that Matter najaar 2020

MtM najaar 2015

Ondanks COVID-19 en alle commotie in de wereld gaat Movies that Matter weer van start dit najaar in Filmhuis Lumen.  Deze keer zijn er 5 voorstellingen door het uitstel vanwege de Corona-epidemie dit voorjaar. Zie verder onder Movies that Matter en op de site van Filmhuis Lumen. Houd rekening met de maatregelen m.b.t. COVID-19 bij bezoek aan de voorstellingen.

Grootste onafhankelijke nieuwssite in Hongarije uitgeschakeld

Deze week is de grootste onafhankelijke pers in Hongarije, de Index, onderuit gehaald. Nadat de hoofdredacteur weigerde zich te laten intimideren of omkopen door regerings-gezinde partijen, is hij ontslagen, zogenaamd omdat hij zijn werk niet naar behoren zou doen.
Vrijwel alle journalisten en medewerkers van de Index zijn uit protest opgestapt omdat zij vinden dat ze niet langer meer onafhankelijk nieuws kunnen brengen. Dit betekent vooralsnog het einde van het grootste onafhankelijke persinstituut van het land.

Amnesty groep delft activiteit en nieuwsbrief

Door onderbezetting en drukte van onze groepsleden is de activiteit van onze groep momenteel wat laag. Daardoor hebben we ook al enige tijd geen nieuwsbrief meer kunnen verzenden. We zijn ook op zoek naar een nieuwe groepsvoorzitter en contactpersoon.  We blijven je via de site in elk geval op de hoogte houden.

Amnesty en de Corona epidemie

Helaas heeft de Corona epidemie ook gevolgen voor Amnesty activiteiten. De Movies that Matter vertoning van april in Filmhuis Lumen is verplaatst naar oktober. De film van mei is voorlopig ook uitgesteld.

Movies that Matter najaar 2018

De films voor het najaar van 2018 staan op de site, zoals gebruikelijk weer één keer per maand op een donderdag in Filmhuis Lumen. Zie verder onder Movies that Matter

• Laatste wijziging: 5 september 2020.